Jag - En raggsocka

Direktlänk till inlägg 7 april 2011

Varför måste jag vänta ?

Av Rauğur - 7 april 2011 19:15

Idag kom matte och tog in alla oss i hagen. Hon började med Henson, sedan gick Busen, och sedan kom hon för att hämta Kakan, och då skulle jag ha väntat till sist. Det hade jag ingen lust med, så jag försökte tränga mig förbi matte medan hon tog ut Kakan, men se det skulle jag inte ha gjort, för matte röt till åt mig, och sedan gick hon mot mig och motade med hela kropsspråket bort mig, det var nästan övertydligt. Klart jag backade och väntade strax bakom Kakan. Då tog matte upp min grimma och tog den på mig. Så jag behövde inte bli sist i alla fall. Men jag kommer nog inte att försöka tränga m,ig före fler ggr. Väl inne i stallet så bad matte en av de andra tjejerna släppa in mig i min box, för hon skulle släppa in Kakan.

Men vad snopen jag blev när jag kom in i boxen min, för där fanns ingen mat.

Strax därpå kom även min mat och jag fick äta den i lugn och ro, innan matte städade åt mig.



När matte städat klart så fick jag bli avborstad ordentligt, för matte påstod att jag var lerig ! Vadå lera lär ju vara bra ??????

Sedan försökte matte återigen att få bort den sista brodden i skon, men tji vad den satt fast ! Hon sa att hon nog måste be min husse om hjälp en dag att få bort den, för den satt som fastlimmad i skon påstod matte.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rauğur - 5 maj 2011 17:02

Idag flyttade Kakan från oss och stallet. Jag kommer att sakna honom en hel del. Han var så stor och trygg och jag kunde söka lä bakom honom. Att vi dessutom hade samma färg gjorde ju att vi tyckte vi trivdes ännu mer tillsammans. Nu är jag ensam k...

Av Rauğur - 4 maj 2011 20:45

Idag kom matte och tog in oss allihopa. Det hade varit lite kallare de senaste tre/fyra dagarna mot vad vi var vana vid, men det gjorde ingenting för vår del. Grabbarna hade täcken på sig, men jag har så mkt päls så jag klarade mig utan. När matte ...

Av Rauğur - 3 maj 2011 18:30

Ja dte kan man lugnt säga om vädret idag. Vi hade varit ute hela dagen när det plötsligt frampå eftermiddagen kom några rejäla hagelskurar. Då sprang vi i hagen må ni tro, för det var inte kul med hagel på rumpan. Som tur var kom matte snart däreft...

Av Rauğur - 2 maj 2011 17:45

Idag har det blåsit nästan hela dagen och det är inte kul alls. För att hålla oss varma så busade vi lite i hagen och jagade varandra. Då blev vi snabbt varma. Väl inne i stallet så fick vi mat och det var gott. Samtidigt var det väldigt skönt at...

Av Rauğur - 1 maj 2011 19:15

Idag när matte tagit in oss alla så tog hon med mig på en promenad innan jag fick äta lite av middagen. Med oss var också dne lilla hunden somm varit med tidigare. Men idag var han lite mer lugn och nyfiken på mig. Matte gick/joggade/ och jag tölta...

Ovido - Quiz & Flashcards