Jag - En raggsocka

Alla inlägg den 5 april 2011

Av Rauður - 5 april 2011 18:45

Idag kom matte och tog in oss alla hästar. Hon tog de stora först, men ingen av oss hade direkt bråttom in, ja utom Kakan förstås. Han var nog rätt hungrig, han är ju så jättestor men så snäll. Kakan och jag stod och kliade lite på varandra innan Busen kom och körde bort honom.

Matte traskade bara ut och hämtade in oss, och när Kakan gått in förstod vi att vi andra skulle in också, så då drog vi oss ner mot grinden. Matte tog in alla en och en.

Väl inne väntade maten och morötter. Dem gillar jag !

När jag ätit så tog matte ut mig i stallgången och borstade av mig, kratsade hovarna och tog bort nästan alla broddarna. En av dem satt tydligen väldigt hårt, så den lät hon vara kvar tills vidare. Det var så skönt att bli borstad, för nu fäller jag ngt alldeles gräsligt mycket, och jag tycker det kliar förskräckligt när all päls ska av. Att då får hjälp med det är bara sååå skööönt.

Matte tog itu med min man och svans också. De var visst lite trassliga. Efteråt kände jag mig som en ny häst. Nu ska jag nog äta lite till sedan ska jag sova !!!! Så skönt !

Ovido - Quiz & Flashcards