Jag - En raggsocka

Alla inlägg den 2 april 2011

Av Rauğur - 2 april 2011 19:30

Ja nu är det tydligen dags att komma in.

En av tjejerna som har häst här kom och skulle ta in oss allihopa.

Först tog hon in de två stora sakerna, de kallas Henson och Kakan, sedan tog hon in Busen, och då blev jag allt lite orolig. Han tvekade lite innan han följde med ledaren, men sedan följde han med och då var det bara jag kvar. Men jag var lite skeptisk till den här nya människan, så jag tog lite tid på mig innan jag följde med henne in.

Hon fick allt genomgå en test först, så jag kunde räkna ut om hon ville leka med mig eller om hon bara tänkte hämta mig. I sådär en 15 min fick hon invänta mig, men sedan kom jag och fick gå in i min nya box. Där väntade mat och morötter från matte. Jodå jag kände att det doftade av hennes händer.

Det smakade gott med morötter och Betfor. Matte hade också gett mig hösilage och hö, och där åt jag först upp hösilaget, för det är godast, sedan hade jag höet kvar under natten. Så småningom släcktes det i stallet och jag slumrade till lite då och då.

Av Rauğur - 2 april 2011 08:15

Hej och godmorgon på er...
Idag kom matte upp till mig på morgonen och så var de någon tjej till.
De ledde ut mig och de andra hästarna till en ganska stor hage och släppte oss där...
Det var två andra hästar där också som jag inte hälsat på ännu.
De var minst lika stora som Jerry lite läskigt kändes det.
Men kaxig som jag är, så satte jag dem på plats med en gång.
De var helt enkelt för nära inpå mig, så de fick sig några avvisande bakutsparkar.
Till slut lät dom mig vara och gick iväg.
Lilla Busen däremot visste genast att han ville ha mig för sig själv, och jagade bort de andra två med jämna mellanrum.
Men han visste dock inte riktigt om och hur han skulle våga närma sig mig,
och inte heller vilken sida i gänget han skulle välja.
Det slutade med att han valde att bli min kompis, så det var jag nöjd med.
De där två stora sakerna de höll sig till ena sidan av hagen och jag och Busen
höll oss till den andra sidan av hagen.
Så fort någon av de stora ville komma närmare mig, då jagade Busen bort dem.
Resten av dagen tillbringade jag och Busen inte alltför långt från varandra.
Vi åt ur samma höhög, och drack ur samma vattenkar.
Kom någon av de andra två till oss, jagade Busen genast bort dem.
Jag var hans ! Jojo det kan han ju fortsätta drömma om.
Här är en dam med mycket egen vilja, och vänta ni bara tills jag blivit varm i raggsockorna här, då ni får vi se vem som tar kommandot !

Här är den Busen på bild också ! Fast den togs inne i stallet när vi fått komma in.


  
BYE BYE !!

Ovido - Quiz & Flashcards