Jag - En raggsocka

Alla inlägg under maj 2009

Av Rauğur - 11 maj 2009 16:09


Idag kom det ett nytt litet föl i vår flock. Det var en flicka det med, men vet inte vad vi ska kalla hennes färg. Det visar sig. Hennes mamma var lite mer restriktiv innan jag fick gå och hälsa på hennes nya föl. Men när jag förklarat att jag bara ville välkomna henne, så fick jag också komma fram och hälsa. Hon är så söt. Snart kommer de alla att busa tillsammans misstänker jag, för fler föl är på gång !



Av Rauğur - 8 maj 2009 13:48


Idag satte hästarna i hagen bredvid oss av i full fart av någon anledning. Naturligtvis drogs vi med av farten så vi "yngre" började springa vi med. Det var lite kul faktiskt och alla peppade varandra. Men efter en stund så lade sig lugnet över oss alla och vi ställde oss att äta i stället.


Av Rauğur - 5 maj 2009 16:06


Idag kom årets första föl i vår flock till vår värld. Det var en söt liten flicka som hade en färg som kallas skäck, enligt "min matte". Med fölflickans mammas tillåtelse så fick jag gå fram och hälsa henne välkommen. Hon är så söt.




Av Rauğur - 4 maj 2009 13:31


Idag kom det ett nytt gäng till hagen mittemor vår. Det var flera stycken som jag kände igen, de hade viss gått i en annan hage under vintern men var jätteglada för att komma till "sommarhagen". Sen var det några nya där, bl a en tjej, som hade nästan samma färg som jag.

Hon visste inte riktigt vad det var för människor hon hamnat hos, men jag försäkrade henne att de var jättejuste och snälla mot oss alla. Hon kalldes Katla sa hon. Jag sa att jag gillade det namnet och presenterade mig själv.

Hon ville inte riktigt berätta vilken bakgrund hon haft så vi snackade en stund bara för att bekanta oss. Medan vi stod och snackade kom "min lillebror", ja egentligen är han inte det på riktigt, men jag kallar honom för det för han är som en busig lillebror, och ville vara med och prata med oss han med. Men han gick efter en stund igen och busade med några andra kompisar. Efter en stund gick Katla också till sina kompisar och började smaka på gräset, som var riktigt gott i år. Så jag gick till min flock och började äta jag med. Men lite då och då bytte jag och Katla några fnysningar och annat småsnack. Hon var bara 1 år äldre än mig. Kanske blir vi hagkompisar så småningom sa hon. Jag själv tyckte det lät spännande.


Ovido - Quiz & Flashcards