Jag - En raggsocka

Alla inlägg under september 2010

Av Rauđur - 27 september 2010 19:00

Hej som rubriken så kom liz och två till (cimoné och liz mamma annica)upp till mig på kvällen idag och tänkte släppa ut mig men jag kunde inte gå till min hage för kompisarna mina skulle ju in och ridas hörde jag talas om så dom släppte ut mig i en hage i närheten av stallet så jag kunde se kompisarna en stund i alla fall innan dom skulle rida iväg och de tyckte jag var skönt så jag gick där och beta och kollade lite då och då upp så länge dom var vid och i stallet men sen när dom skulle rida iväg så blev jag lite orolig så jag sprang lite och gnäggade i hagen men jag lugnade mig snart när dom försvann då gick jag och betade lugnt och gnäggade till lite då och då...(jag hörde henne gnägga nämligen lite då och då /liz) sen efter en lång stund kom de tillbaks och då hälsade jag glatt på dom och sprang lite, när dom försvann in i stallet gnäggade jag lite undrande men hörde sen att dom åt sin betfor och fick lite täcken på sig med andra ord så gissade jag att dom snart skulle komma tillbaks ut igen och de vart så, så liz hämtade mig i min tillfälliga hage och sen gick vi mot våran riktiga hage och släpptes ut... natti natt


Av Rauđur - 27 september 2010 08:30

Halloj idag tog liz in mig på morgonen pysslade med mig

och sen börja hon sätta på mig min utrustning vilket är ovanligt såhär dags på morgonen men de gick undrade lite varför men jag stosd där snällt och vänta tills hon var klar, sen tog hon ut mig i paddocken och klev upp och sen red vi iväg vi red mot Avelstonas hage borta vid hjulbo och liz räknade in hästarna från hästryggen och sen kollade hon vattnet där på en gång och de visade sig vara tomt så hon red hem med mig och sa till nån tvåbening där att vattnet behövdes fyllas på hos avelstona (som känner till stallet förstås). Jag reds mest i galopp och trav och lite skritt på vägen till och från avelstonas hage, sen red vi lite i paddocken och tränade lite på skänkelvikningar och så men sen red vi iväg igen och denna gång mot vilstena (lilla rundan) och då fick jag mest trava men även galoppera och skritta. Idag vart de nämligen ingen tölt träning men de gör inget.. vände borta på vilstena vägen där man precis red ner till vattnet och upp mot andra vägen (på lilla vilstena rundan) och på tillbaka vägen reds jag mest i trav och skritt men även lite galopp.. väl hemma vid stallet blev jag ompysslad och fick fleéce täcket på mig fick lite hö och sen min betfor så fick jag stå inne ett par timmar och vänta tills jag torkat och liz släpper ut mig igen...

Av Rauđur - 20 september 2010 20:15

Det var lite spännande, vad skulle hända nu ? De visade sig sen att vi skulle få gå ut till våra kompisar, ganska mysigt faktiskt, så våra täcken togs av och sen fick vi (jag och gletta) följa med till jerrys hage lämna in honom och sen fick vi gå vidare till våran egen hage och släppas ut så nu ska jag sova natti natt

Av Rauđur - 20 september 2010 10:45

Idag fick jag ridas ut med liz på ryggen och sen hennes mamma på gletta de gick bra vi red skogsridning ganska mycket de var skoj, fast på några ställen var de läskigt där t.ex jag aldrig gått eller gått, fast för länge sen men både Liz, liz mamma och Gletta lugnade mig så de gick bra ändå, reds mest i galopp och i trav men även lite skritt och några få steg tölt oxå, asså jag börjar gilla den här s.k tölten faktiskt den är rätt bekväm och jag tar mig fram fortare hehe skoj.. men än är den nog inte fullbordad men jag jobbas med den ofta.. jaja när vi väl kom tillbaks till stallet fick jag en skön filt på mig och sen min betfor (har ju börjat fått äta sån nu när de börjar bli kallt och vi tas in för att tränas) den är riktigt god och saftig.. fick stå inne ett par timmar i boxen eftersom jag var rätt så varm.. god fortsatt f.m

Av Rauđur - 16 september 2010 17:00

Idag verkades jag och skoddes de var inte alls kul även fast liz var där var de inte kul.. jag reste mig ca tre ggr när han skodde min högra framfot och reste mig

en gång när han skodde min vänstra framfot... båda bak däremot gick bättre men

jag försökte ändå protestera lite men de gick inte lika bra...

tillslut var de över då var jag nöjd men sen kom han med någon spruta av något slag som smakade lite annorlunda men jag svalde de ändå de kallades visst "avmaskning" så nu är jag "avmaskade" oxå.. fick gå ut i hagen efteråt med Thula för liz skulle tydligen rida sin häst och hennes mamma skulle rida sin häst så de var bara jag och Thula som fick gå ut i hagen...


god fortsatt kväll..

Av Rauđur - 11 september 2010 09:15

Idag tog liz in mig och Gletta och pysslade om oss. Efter ompyssling fick jag först ridas lite i paddocken och sen fick jag ridas

ut tyckte de var lite läskigt och ridas ut själv den här gången, då vi red mot

mot travbanan så jag protestera lite och testade lite men si de gick in jag fick ändå gå framåt så jag gav upp och lyssnade p vad liz tyckte vi skulle göra, hon svängde in på travbanan med mig och så red vi tre varv åt vänster och reds i trav mest men även då och då i tölt de var rätt bekvämt ändå men oj så jobbigt de

var oxå.. även lite galopp la liz in i de här tre varven åt vänster... bytte sen håll

och red åt höger men red bara ett varv åt de hållet och de vart i trav och galopp mest för mer såg liz att jag inte orka så vi red varvet klart sen skritta vi hemåt..

så jag blev kanske av med lite vikt nu hehe.. har lite väl grönbetets mage tyckte liz om mig... fick sen stå inne till kvällen och släpptes då ut..

natti natt

Av Rauđur - 8 september 2010 19:15

Löslongerades med kompisar idag, de var Gletta och så var det Jadar och

sen en del två beningar... Jadars matte och lill matte  tänkte löslongera mig

och kompisarna idag men de gick inte såbra för Gletta och Jadar skulle bara

kivas och diskutera om vem som skulle leda oss av dom och så höll dom på en stund så Jadars matte tröttna påp att de inte fick nånting gjort så då satte hon

in Gletta i en hage bredvid istället, och försökte bara få runt mig och Jadar men se ne de gick inte de heller för jag hade ingen större lust och springa ja kanske sprang nåt varv men inte mer så jadar gjorde detsamma vilket inte resulterade till någon större frsmgång dom gav upp efter ett tag sen och stoppade in oss i respektive hagar. ja så kan de gå när ledarskapet blir lite kaos hehe...som ska komma från rätt mun hehe natti natt...

Av Rauđur - 6 september 2010 10:30

Idag red liz ut på mig åt lilla vilstena hållet, reds lite i tölt men mest i trav och galopp... de gick bra tölten kommer hehe men de tar ett tag... vi red i ca en halvtimme sen fick jag komma in och bli ompysslad och sen fick jag och Gletta gå ut till kompisarna... god fortsatt f.m

Ovido - Quiz & Flashcards