Jag - En raggsocka

Alla inlägg under februari 2010

Av Rauğur - 27 februari 2010 15:47

 Reds i paddocken i lite skritt och trav men de var inte lätt för nu har de

blivit så varmt att de visa sig att snön hade halkat av från taket och

täcker halva paddocken så liz bestämde sig för att rida på mig ute tydligen för grinden öppnades och sen red liz ut i genom grinden och åt vilstena hållet,

hon skritta för de mesta och de funka bra knäpptes lite foton...



 så  fint hon står (förutom min sitts som kunde vart bättre) 




Så fin..

trav mot fotografen hehe och puffy ville hälsa på fotografen..


nu vänder vi på klacken hehe ;) och springer bortåt... i trav gick riktigt bra...

vacker jag e va? hehe

Nu travar lite hehe..

visst e hon söt där med sin blåsande man hehe :)

ouu läskigt de var visst en häst där.. (han blev lite rädd för henne) men hon bryr sig inte..men de hände bara att han följde med den här gången..

förutom att jag såg att jag sitter lite snett så tycker jag de har gått bra..


liz egen mening: hon var jätteduktig idag e nöjd med henne, nu fattas bara tölten som ska på plats heeh ;) hon reagera inte på nånting och hon både skritta trava och galopperade ute...

efter att jag hade ridits klart så fick jag filt på mig lite betfor och fick stå inne till kvällen sen fick jag gå ut för då hade jag torkat...

byebye


Av Rauğur - 25 februari 2010 17:00

Longerades i paddocken idag de gick bra...

Av Rauğur - 24 februari 2010 17:00

Blev longerad idag skötte mig jättebra..

Av Rauğur - 20 februari 2010 16:00

Idag har de snål blåst de var inte skönt + att de har snöat två dgr i

streck nästan, så jag och kompisarna

stod mot huset i våran hage och gletta hade ställt sig vid ett träd

för att ta skydd mot blåsten sen kom liz och liz mamma och tog in

oss i stallet de var skönt sen hämta dom även in Snót,

Bessi och Eydis (liz brukar inte nämna namn men de blev så idag)

så dom oxå fick komma in i stallet till värmen... tror även att

dom tyckte de var skönt..  go natt allihop..

Av Rauğur - 19 februari 2010 14:31

får jag vila nu ett tag för att jag ska smälta de

jag har lärt mig under den här veckan som varit..

de kan vara bra ibland för oss som är lite yngre.

bara så ni vet hälsn. Raggsockan

Av Rauğur - 16 februari 2010 15:00

Reds i paddocken (som vanligt i för sig men ändå)

idag, liz kom till mig och hämta in mig från hagen

sen gjorde hon i ordning mig så gick vi ut i paddocken

och liz satt upp i princip på en gång de gick jätte bra

jag stod där fint bredvid pallen och vänta tills hon klev upp..


sen red hon ut mig på de s.k fyrkantspåret och så börja vi träna

vi red i skritt tre-fyra varv och sen satte hón igång mig i trav..

de gick jättebra skötte mig fint och inga konstigheter...

sen saktade hon av mig till skritt och så träna vi på och gå unnan liz skänkel och de funka ganska bra för att vara första gången...


Sen red vi lite ridvägar typ rätt upp och snett igenom..

så bytte vi håll och jag fick skritta två varv ca sen satte

hon igång mig i trav i de andra varvet och de gick bra de med

trava ca fyra varv sen öva vi på lite övningar(allting utan ledare)

t.ex vändningar som funkar väldigt bra och sen på att gå i lite volter

sen satte hon igång mig i trav igen då vart de ca ett och ett halvft varv..


Efter de red hon fram med mig till pallen och stanna till vid den

fick beröm sen klev hon av klappa om mig klev på sen igen

och så en gång till sen gick vi ett varv i skritt och så tillbaka

till pallen och de funkade mycket bra ställde upp mig längs med

pallen och sen klev liz av mig och på mig en gång till och sen av

och klappa om mig och berömde mig jättemycket...

fick sen gå in tas hand om och sen en filt på och så lite betfor *smaskens*

skulle få sova innne i natt med... god fortsatt kväll och e.m

hälsningar Raggsockan

Av Rauğur - 15 februari 2010 21:10

Tränades idag med styrning och sånt från marken

de gick bra men jag var lite busig idag hehe...

de tyckte i alla fall liz... fick även longeras i båda

varven några ggr för att liz tycktesom hon tyckte om mig...hehe

sen klev hon upp på mig och red mest i skritt idag i paddocken

men även träna hon på en massa vändningar för hon tyckte jag var så lätt

och träna vändingar på hehe..

fick filt på mig efter träningen och så lite betfor...

de var mumsigt fick föresten sova inne i natt skönt...

godnatt allihop 


Av Rauğur - 14 februari 2010 16:20

Idag så tränade vi mera på pallen från igår och de börjar

lika nåt bra hehe, men inte bara de jag har ridits idag av liz

både med och utan ledare framför mig inne i paddocken runt hela

dessutom i några få tölt steg blev de men mest trav och skritt

med som sagt ledare och utan ledare. De gick riktigt bra tyckte

jag liz säga så med andra ord nu kan jag ridas i lite skritt och trav

i paddocken. Jag fick även ölvas lite till med pallen och de går framåt..

bye bye nu ska jag ut till mina kompisar...


Ovido - Quiz & Flashcards