Jag - En raggsocka

Alla inlägg under juni 2010

Av Rauður - 19 juni 2010 11:00

Idag tog liz in mig oh Gletta in i stallet och borstade på oss och pysslades om

lite sen sadla hon mig och ställde in Gletta i sin box för hon började med mig..

jag fick sadeln på m.m sen skulle liz mamma åka iväg en kort kort stund men de tog evigheter jag hann tröttna av att stå i denna stall gång med bara liz Thula och Blika som sällskap de var inte kul alls liz ringde ett samtal sen efter ett tag och då visade de sig att liz mamma och cim skulle bli lite senare än vad dom tänkt sig så liz blev lite sur men sen pysslade hon lite med mig och så satte hon tillsist på tränset på mig och red i paddocken ganska länge travade runt lite försökte hitta tölten (vilket inte gick riktigt bra idag) så träna hon på lite annat grejs sen kom äntligen hennes mamma och cim och så gjorde de sig klara,



så red vi i paddocken vi tre en stund till. Sen red vi ut mot lösdriften

och sen tog vi travbanan ett varv och sen hemåt de gick bra  reds i trav och skritt bara... efter att den lilla turen var avklarad så fick jag träna lite till på trav och vändingar och sånt i paddocken men då var jag lite busig så jag hoppade lite då och då uppåt och försökte stegra mig men bara lite men ne de gillade inte liz då fick jag arbeta mera och så höll jag på lite då och då de var ju lliksom lite skönt att få jobba igen och protestera lite men liz höll inte riktigt med om de,



Jaja när äntligen liz tyckte jag hade skött mig rätt hyfsat så klev hon av och tog in mig och pysslade om mig sen fick jag gå ut i hagen med kompisarna ja förutom Gletta då för liz skulle visst jobba med henne med så vi andra fick gå ut men inte Gletta... men hon följde med oss till hagen i alla fall sen försvann hon bortåt med

liz på ryggen... bilder kommer lite senare...


Föresten matte jag vill hälsa att du har missat tre små söta föl ungar som fötts på både säva och björsbo hehe ditt förra favorit föl har t.ex fått en bror här för ca 1 vecka sen och så är de ett annat sto som fick föl här för ca 3 dgr sen  och sen borta på björsbo har om du minns Rakel hon har oxå fått ett litet föl fast hon fick sitt för ca, var var de nu liz sa hmm jag tror de var för oxå ca en vecka sen, du måste ju komma ut hit och hälsa på mig och prova mig lite och sen titta på de små bebbingarna hehe jaja ha de bra matte nu ska jag mumsa vidare på mitt saftiga gräs...


Ovido - Quiz & Flashcards