Jag - En raggsocka

Alla inlägg under juli 2010

Av Rauður - 25 juli 2010 15:30

Liz kom och hämta mig i hagen idag gissa om jag hade bråttom fram?

ja de kan man säga att jag hade... jag togs in i stallet och borstades

av och sen fick jag sadeln på mig liz skulle visst ut och jobba med mig

idag de ska nog bli lite kul hehe.. när sadeln var på så fick jag även tränset på

mig sen gick vi ut i paddocken liz försökte kliva upp (de brukar inte var några problem men idag var de det tydligen tyckte jag) men jag gick bara runt,runt

och runt så liz longera mig lite först och hon insåg nog att de hade varit bäst redan från början efter mina upptåg att longera mig ... hon satte i gång mig i skritt de var bara de att jag busade lite sen när de var ordning på skritten då satte hon mig i trav och då bocka jag och busa och även skuttade lite..

så höll jag på en stund sen tillslut fick hon även ordning på traven oxå 'då hade jag busat klart... men för säkerhetens skull longerade hon mig i andra varvet

oxå de var lite lite bus men inte som i förra varvet så satte hon mig i trav i

de varvet oxå och jag gick där lugnt och fint, så liz klev upp på mig och så

red hon mig fyra varv i paddocken två i ena varvet och två i andra varvet

sen red vi ut och då red vi lilla vilstena rundan och på den rundan busade

jag lite till en av ggr reste jag mig men liz fick ner mig på alla fyra efter

en kort stund och så red vi vidare... de blev av hela sträckan så blev de

kanske 2 meters tölt sammanlagt vilket liz var nöjd med... och kanske

4 meters bus sammanlagt men liz satt kvar där som om va e de här kan

du inte bättre de kändes så i alla fall hehe... med andra ord hon klarade

mina bus och upptåg gallant fick gå in i boxen och vila upp mig och äta lite

hö sen efter turen hehe... ja ja nu ska jag mumsa vidare på mitt hö..

god e.m alla bloggare...


Ovido - Quiz & Flashcards