Jag - En raggsocka

Alla inlägg under mars 2009

Av Rauğur - 31 mars 2009 18:47


Idag kom det några islandshästar, och en stor häst också, förbi vår hage. Det var lite kul när det kommer lite besökare sådär för annars går man ju mest bara omkring, busar lite, vilar och äter lite och så kanske vilar igen. Naturligvis var vi nyfikna och försökte snacka lite med de däringa besökarna, men de var så upptagna tydligen så de svarade inte alls.

Men vi hälsade på dem i alla fall.


Av Rauğur - 31 mars 2009 15:40


Idag var det race i hagen. Jag vet inte vad som hände men först så fick en av "småttingarna" lite busfnatt, sedan drog han med sig några till, och till slut så sprang hela flocken. Men bara en kortare bit. Vi yngre förmågor hade fått ett infall av vårkänslor, så vi busade och racade ett bra tag till. Allt medan de " äldre och förståndigare " bara tittade på oss, fnyste och fortsatte leta mat ! Kul hade vi "ungdomar" !

Man har ju inte roligare än man gör sig - eller hur ?


Av Rauğur - 31 mars 2009 12:54


Idag var det också varmt och skönt. Så jag passade på att lapa lite mer sol idag. Tänk vad skönt det är att bara stå och äta och ha det bra sådär i solskenet !


Av Rauğur - 30 mars 2009 12:40


Idag var det så skönt att bara vara i solen och njuta. Jag låg ner och bara myste. Hur många gånger har en kunnat göra det under det senaste halvåret. Men nu äntligen så börjar det bli barmark och värme ute. Dessvärre kliar det förskräckligt i min raggsockspäls, så jag försöker få av mig den när tillfälle ges. Snart kommer "sommarkläderna" fram.

Måste nog snart snygga till tånaglarna också så att de matchar min övriga "sommardräkt"


Av Rauğur - 29 mars 2009 15:41


Ja idag kom hon förbi en sväng. Vem då undrar ni - ju inte. Ni kan ju förstå rubriken kan tänka !

Nåväl det var "min mamma" som kom förbi och gosade en stund med oss idag. "Min mamma" ser inte ut som jag, hon har två ben och en massa saker i sina fickor. Idag luktade det morötter lång väg och det hördes. Du vet väl att morötter alltid låter när man biter i dem - eller hur ?

Med sig hade hon en annan liknande figur som hade samma färg som vårt gräs, ja nästan i alla fall, ja jag kan se färger faktiskt.

Den där andra figuren luktade också morötter lång väg. Men hon "lät inte" som morötter dock.

Men medan "mamma" gav mig morötter och gosade med mig, så började hon ta i mina fötter. Det gillade jag inte och gick undan. "Min mamma" kände på min hals lite grand. Där hade jag en rätt stor knuta som irriterade mig lite. Men den gör inte ont. "Mamma" kände och klämde på den och det bekymrade mig inte, men att ta i mina fötter, det gillade jag inte så jag gick och gömde mig hos "mamma" istället, den där gröna figuren fick inte ta i mina fötter - ånej ! "Mamma" kliade mig på halsen och det var så sköööönt. Hon kliar där jag själv inte kommer åt. Sen slutade hon klia och gick vidare, men då följde jag efter henne bara, då måste hon ju klia lite mera på halsen min. Det är alldeles förskräckligt hur det kan klia när man ska ta på sig "sommarkläderna". Men det är ju skönt att inte behöva frysa faktiskt.


Av Rauğur - 28 mars 2009 18:40


Idag kom det ett helt gäng med islandshästar förbi vår hage. Vi blev väldigt nyfikna och ville gärna se närmare på vilka det var. Det var lite roligt faktiskt. Några av dem pratade med oss, medan de andra inte sa så mycket. Men naturligvis måste vi säga hej till varandra !


Av Rauğur - 27 mars 2009 22:30


Ja det gjorde det idag, och de kom i en bra fart, men saktade ner förstås. Vi unghästar ville ju också gärna springa med dem på vår sida av staketet då, men vi hann ju inte, så vi kollade lite på dem istället.

De islandshästarna som kom, var rätt svettiga och lite andfådda. Sen var det en stor en med också, och han var också svettig. Han är tydligen en rätt gammal gentleman men har ork och energi som en unghäst, skvallrade en av damerna som kom i hans sällskap.

En av tjejerna berättade att hon fått jobba en del, och det tar på krafterna. Så de gissade att de nu var på väg hem, och de tyckte att det skulle bli riktigt skönt att äta lite och sen sova.


Av Rauğur - 13 mars 2009 15:08


Ja faktiskt. Idag fick vi besök av min mamma och "hennes kompis" i hagen. "Mammas kompis är rätt ofta här och hälsar på, men det är inte alltid som min mamma är med, men idag så var hon det. Och gissa om dte luktade gott ur hennes fickor. Det luktade äpplen, och det är så ljuvligt gott ska ni veta. När jag bjöds på dem att smaka så tackade jag ju inte nej precis. Sedan stod "min mamma" där en bra stund och kliade mig på halsen, och ingen "surpuppa" av de gamla märrarna kom och störde oss. Så skönt. Det har ju börjar klia lite i vinterpälsen kan man säga. Det är ju dags att byta till "vårskrud" snart.


Ovido - Quiz & Flashcards