Jag - En raggsocka

Alla inlägg den 8 mars 2009

Av Rauður - 8 mars 2009 13:54


Idag när jag och flocken stod och letade mat i godan ro, så hördes det rätt som det var ett förskräckligt oväsen. Flera huvuden åkte upp för att kolla läget och vi började lite tveksamt röra oss mot det där ljudet. Det hördes frustningar och hejarrop (som "min mamma" kallar det), och vi måste ju se vad som händer. Vi yngre gav oss av först och kom därmed fram först. Och vad får vi se då ! Jo rätt som det är dyker det upp några hästar i olika storlekar och färger, på en motionsslinga som löper utmed en del av vår hage. Vi springer fram mot dem och en av dem stannar till och hälsar på oss, åtminstone tills en annan med en "matte på ryggen" kommer springandes och tydligen ska fösa bort hon som stannade till. Jag hinner ropa "Vad gör ni ?" och får till svar

"Vi ska tydligen motioneras idag. Men det är snö och lite jobbigt så jag kommer snart tillbaka och tar en snabb paus hos er".

Sen springer hon vidare, men försöker vid några tillfällen att komma tillbaka till oss. Dock är den där hästen med "matten på ryggen" mycket uppmärksam och kommer genast och föser henne vidare.

Hon kommer tillbaka några varv till, innan de tydligen ger sig av hemåt med hela flocken av hästar som var här. Men vi står ändå och lyssnar långt efter dem. Kanske kommer de tillbaka. Vem vet ?

Men det verkade så kul så jag skulle gärna vilja vara med jag med. Men, men jag får väl vänta och se tiden an.



Ovido - Quiz & Flashcards