Jag - En raggsocka

Alla inlägg under juni 2009

Av Rauğur - 9 juni 2009 17:37


Idag kom det folk till vår hage. De var 3 st varav en av dem var helt okänd för mig. För ett tag sedan så red de förbi vår hage och då blev det fart på oss med må ni tro. De travade/töltade och vi följde med. Hela flocken följde nästan med, men de flesta stannade efter en stund. Vi andra fortsatte med dem. Vad som var lite roligt nu var att de kom och hälsade på oss till fots nu, och de hade godis med sig.

Jag är ju av naturen nyfiken så naturligvis ville jag se om det var ngt gott de bjöd på. Men då ville min kompis' matte peta mig på halsen och känna på en knöl jag hade där. Det gillade jag inte så därefter höll jag mig på avstånd. Jag är nämligen lite öm efter ett bett eller ngt där. Hon som ville känna på min hals pratade om att veterinären skulle komma och se på den knölen snart så att det inte var ngt farligt eller så.

Farligt - vad betyder det ?


Av Rauğur - 7 juni 2009 17:49


Det här är min bästis tycker jag. Han och jag brukar för det mesta hålla oss nära varandra och hålla ihop mot de andra om de är bråkiga. Hans matte kommer ofta ut till hagen och pratar med oss. Hon och "min matte" tog en fika i vår hage för någon månad sedan. Vi var ju lite nyfikna av oss så vi ville vara med vi också.


Av Rauğur - 5 juni 2009 14:48


Här är en av mina busiga kompisar. Vi brukar retas lite med "de äldre damerna" ibland. De blir inte så glada, men vi måste ju ha lite skojigt. Dock får vi om vi går för långt en skarp tillsägelse av flockledaren. Henne lyder man bara, det bara är så. Dessutom är hon klok.



Av Rauğur - 3 juni 2009 12:55


Det här är en av min bästa buskompisar ! Hon och jag tillsammans med några till gillar att busa och leka tillsammans !

Det är fler som hänger med då !


Av Rauğur - 1 juni 2009 14:42


Idag föddes ett litet stoföl i vår flock. Hon är jättesöt och busar redan ordentligt.


Ovido - Quiz & Flashcards