Jag - En raggsocka

Alla inlägg under maj 2010

Av Raušur - 31 maj 2010 13:15

Idag så kom liz mamma ut och hämta mig och Gletta i hagen i vår/sommar solen

och ledde oss mot stallet, hmm undra vad som ska hända idag arbeta kanske

jippie i så fall... när vi kom fram till  våran gamla hage nästan så såg jag

en transport och undra vad den gjorde där, fnurlade på de ett tag men sen

såg jag liz gå in med Gletta i transporten, då tänkte jag undra om vi ska ut och åka uhhh läskigt i så fall, undra vart vi ska åka då. Efter att Gletta gått in utan problem så försökte Liz mamma lasta in mig men ne de ville jag inte riktigt

jag litade inte riktigt på henne och sen var de lite konstigt för hon såg ut och stå mot mig så ja ville inte riktigt gå in då liz mamma ropade på liz hon kom och tog mig och lasta på mig med lite lite motstånd men sen gick jag rakt in i den utan problem dörrarna stängdes bakom mig och sen satte liz upp ett matbord med

hö åt oss vi åt av de lite grand...





De kändes som evigheter när vi fick stå i transporten de funkade hyfsat bra men lite otåliga var vi men sen stängdes framluckan framför oss och så började de röra på sig de var lite obehagligt, men de var ändå rätt ok.. och vi åkte ganska länge tills vi stanna till en stund och liz kom ut öppna framluckan och pratade med oss och jag tyckte liz sa att vi hade åkt i ca 1½ timme och att de var ca en halvtimme kvar innan vi skulle få sträcka på våra ben....så började vi röra på oss igen och åkte en lång stund till tills vi stanna igen och baklämmarna öppnades och liz knäppte loss mig och lasta ur mig.. jag insåg att jag var på ett helt nytt ställe men tjejen vi möttes av kände jag igen så jag antog att vi var hos henne... jag har haft de svårt och hålla balansen under resan så jag var väldigt varm när jag lastades ur men liz la ett täcke på mig och gav mig lite hö så fick jag hämta mig en lång lång stund Gletta lastades oxå ur men hon hade visst haft de lättare och hålla balansen för hon var inte alls lika varm som jag men lite varm var hon men inte mycket...





Vi gick upp mot en hage och ett stall med nästan dubbelt så stora hästar som oss ungefär i Jerrys strl ni vet den där lite äldre gentlemannen i vårt stall, de var ovanligt och se så många stora men de var väldigt intressant ville gärna hälsa och leka med dom men ne jag fick nöja mig med och prata med dom och de räckte bra till de hehe de var riktigt intressant sen kom vi in i ett stall och fick mitt hö där och som sagt vila en lång lång stund de var skönt.

Sen gjordes vi ordning och leddes ut på stallplan med en stor häst kände henne inte men Gletta sa att de var liz kompis häst som heter Mayday fay och kan vara lite tossig och hetsig så Gletta sa att de var bäst att jag höll lite avstånd och försökte hålla mig lugn även om hon skulle tossa de tyckte jag var bra och veta...





Men ändå övervann nyfikenheten så när vi väl börja rida så ville jag gärna gå i rumpan på henne och nosa på henne och så men hon höll inte med om de och inte liz heller men visst försökte jag då och då men mest höll jag mig en liten bit ifrån eftersom liz sa de och även Mayday sa att de e bäst du håller dig ur vägen för här e mitt revir så våga inte bråka med mig.. hon var rätt bitchig som liz uttryckte de och även hennes ägare men hon sparkade aldrig utan hon bara vifta med svansen och la öronen tätt tätt bakåt om jag råka komma för nära.. så jag var försiktig men jag ville ändå gå hyfsat fort.... i alla fall vi red hur länge som helst men de var mysigt och jag hade lite roligt åt Gletta för hon som alltid brukar vara så orädd hon var typ rädd eller snarare reagerade på allt precis allt medans jag bara gick och njöt av naturen så jag började tvivla lite på hennes ledarskap men jag vet ändå att när vi väl e på hemma plan igen då kommer hon och vara tuff och cool igen hehe jag e helt säker på de.. vi red hur länge som helst och överallt kändes de som och de var så intressant att jag vill nog åka hit fler ggr om jag får för matte min...





Sen nångång så kanske hon själv rider på mig då... jaja i alla fall vi red mest i skritt men de blev även galopp sträckor och trav bitar men mest skritt som sagt sen när vi väl var hemma igen i mayday stall så fick vi varsina täcken på oss och så fick vi varsitt kilo hö och så fick vi vila upp oss innan hemfärden.. Åh Gletta la sig till och med och sov ett tag.. själv ville jag inte riktigt ligga utan jag stod i stället... hörde att liz och hennes mamma och kompisen åkte iväg ett tag och lät oss som sagt vila upp innan hemfärden, när dom väl kom tillbaka efter ett bra tag så gjorde dom i ordning oss för hemfärden.






Vi lastades på, Gletta först, hon gick rakt in i transporten utan konstigheter ännu än gång så jag bestämde mig för att göra detsamma så direkt efter Gletta Klev jag på transporten själv i princip och liz mötte upp mig för hon hade inte hunnit ut en sen stängdes dörrarna än en gång efter oss och sen bar de iväg hemåt jag och Gletta stod stilla och sov hela vägen hem för vi kände på oss att de var riktigt sent och vi såg de på våra förares sätt oxå.. så vi stod som sagt stilla och sov hela vägen hem till stallet jag tror nog till och med liz somna oxå.. väl hemma så lastades vi ur på sävas tysta, mysiga och lugna stallbacke leddes in i stallet och fick sova inne i våra boxar eftersom de var så sent... så natti natt alla i blogg världen.. För nu ska jag och Gletta lägga oss ner och sova i våra trygga boxar...

Av Raušur - 26 maj 2010 17:00

Red ut med Anneli och Gletta, vi red förbi lösdriften på

travbanan och sen mot sala hållet och in på en skogsväg

de var riktigt kul..jag travade och galopperade med henne

de gick bra... och hon gillade de verkade de som hehe

(liz skrev idag istället)

Ovido - Quiz & Flashcards