Jag - En raggsocka

Alla inlägg under mars 2011

Av Rauğur - 30 mars 2011 17:15

De gick bra,vi töltade som vi blivit tillsagda på raka vägar och korta stunder

de gick riktigt bra de lät så i alla fall, för liz berömde mig då och då..

fick lite vårkänslor dessutom hoppade och skuttade lite och stegra en liten

sväng och larva/busa mig lite... men Liz verkade ta de med ro och lät mig hållas.

När jag kom in efter uteritten så fick jag ett ute täcke på mig och sedan

fick jag gå ut på en gång till kompisarna. Det skulle ju alldeles strax bli tajm kvällsmat ...

Av Rauğur - 23 mars 2011 18:45

Idag reds jag en stund i paddocken.

Det är inte min favvoplats, men Liz brukar jobba mig där då och då.

Idag försökte hon få mig till tölt. Det var lite jobbigt. Jag blev rätt svettig kan jag väl påstå. Vi testade även lite sidorförflyttningar, halter och vändningar.

På kvällen kom matte upp en sväng till mig, alldeles ensam, och gosade lite. Hon hade även morötter och äpplen med sig.

Av Rauğur - 14 mars 2011 21:45

Idag tog Liz med mig på en kort tur ute på vägen !

Det blåste en del, så vi blev inte ute så länge. Väl hemma fick jag äta mat och ett täcke på mig. Sedan var det sovdags.

Av Rauğur - 8 mars 2011 18:45

Idag reds jag en sväng runt Vilstena. Det blev en rätt skojig ridtur för vi hade sällskap av både Jağar, Blika och Jerry. Det var skönt ute, nästan så en anar att det är vår snart.

Liz försökte få mig i tölt några gånger, men det var lite svårt för mig att komma igång. Men nog gjorde vi några försök.

Ovido - Quiz & Flashcards