Jag - En raggsocka

Direktlänk till inlägg 16 februari 2010

Ridning i paddocken...

Av Rauğur - 16 februari 2010 15:00

Reds i paddocken (som vanligt i för sig men ändå)

idag, liz kom till mig och hämta in mig från hagen

sen gjorde hon i ordning mig så gick vi ut i paddocken

och liz satt upp i princip på en gång de gick jätte bra

jag stod där fint bredvid pallen och vänta tills hon klev upp..


sen red hon ut mig på de s.k fyrkantspåret och så börja vi träna

vi red i skritt tre-fyra varv och sen satte hón igång mig i trav..

de gick jättebra skötte mig fint och inga konstigheter...

sen saktade hon av mig till skritt och så träna vi på och gå unnan liz skänkel och de funka ganska bra för att vara första gången...


Sen red vi lite ridvägar typ rätt upp och snett igenom..

så bytte vi håll och jag fick skritta två varv ca sen satte

hon igång mig i trav i de andra varvet och de gick bra de med

trava ca fyra varv sen öva vi på lite övningar(allting utan ledare)

t.ex vändningar som funkar väldigt bra och sen på att gå i lite volter

sen satte hon igång mig i trav igen då vart de ca ett och ett halvft varv..


Efter de red hon fram med mig till pallen och stanna till vid den

fick beröm sen klev hon av klappa om mig klev på sen igen

och så en gång till sen gick vi ett varv i skritt och så tillbaka

till pallen och de funkade mycket bra ställde upp mig längs med

pallen och sen klev liz av mig och på mig en gång till och sen av

och klappa om mig och berömde mig jättemycket...

fick sen gå in tas hand om och sen en filt på och så lite betfor *smaskens*

skulle få sova innne i natt med... god fortsatt kväll och e.m

hälsningar Raggsockan

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rauğur - 5 maj 2011 17:02

Idag flyttade Kakan från oss och stallet. Jag kommer att sakna honom en hel del. Han var så stor och trygg och jag kunde söka lä bakom honom. Att vi dessutom hade samma färg gjorde ju att vi tyckte vi trivdes ännu mer tillsammans. Nu är jag ensam k...

Av Rauğur - 4 maj 2011 20:45

Idag kom matte och tog in oss allihopa. Det hade varit lite kallare de senaste tre/fyra dagarna mot vad vi var vana vid, men det gjorde ingenting för vår del. Grabbarna hade täcken på sig, men jag har så mkt päls så jag klarade mig utan. När matte ...

Av Rauğur - 3 maj 2011 18:30

Ja dte kan man lugnt säga om vädret idag. Vi hade varit ute hela dagen när det plötsligt frampå eftermiddagen kom några rejäla hagelskurar. Då sprang vi i hagen må ni tro, för det var inte kul med hagel på rumpan. Som tur var kom matte snart däreft...

Av Rauğur - 2 maj 2011 17:45

Idag har det blåsit nästan hela dagen och det är inte kul alls. För att hålla oss varma så busade vi lite i hagen och jagade varandra. Då blev vi snabbt varma. Väl inne i stallet så fick vi mat och det var gott. Samtidigt var det väldigt skönt at...

Av Rauğur - 1 maj 2011 19:15

Idag när matte tagit in oss alla så tog hon med mig på en promenad innan jag fick äta lite av middagen. Med oss var också dne lilla hunden somm varit med tidigare. Men idag var han lite mer lugn och nyfiken på mig. Matte gick/joggade/ och jag tölta...

Ovido - Quiz & Flashcards