Jag - En raggsocka

Direktlänk till inlägg 4 maj 2011

Ute länge !

Av Rauğur - 4 maj 2011 20:45

Idag kom matte och tog in oss allihopa. Det hade varit lite kallare de senaste tre/fyra dagarna mot vad vi var vana vid, men det gjorde ingenting för vår del. Grabbarna hade täcken på sig, men jag har så mkt päls så jag klarade mig utan.

När matte kom och hämtade oss så hade jag gått en bra bit bort i hagen för jag var lite osams med Busen. Han var på så störigt humör idag, så jag valde att vara själv en stund istället.

Men när jag såg att matte kom och skulle ta in grabbarna, då fick jag bråttom !

I full fart rusade jag nedför backen och kom i galopp till matte som blev jätteglad för jag inte hade snubblat i den farten, och så fick jag en bit äpple av henne.

Grabbarna var redan grimklara så det var bara jag som återstod.

Väl inne i stallet så fick jag mina morötter och mitt hösilage. Det smakade bra för jag var jättehungrig nu.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rauğur - 5 maj 2011 17:02

Idag flyttade Kakan från oss och stallet. Jag kommer att sakna honom en hel del. Han var så stor och trygg och jag kunde söka lä bakom honom. Att vi dessutom hade samma färg gjorde ju att vi tyckte vi trivdes ännu mer tillsammans. Nu är jag ensam k...

Av Rauğur - 3 maj 2011 18:30

Ja dte kan man lugnt säga om vädret idag. Vi hade varit ute hela dagen när det plötsligt frampå eftermiddagen kom några rejäla hagelskurar. Då sprang vi i hagen må ni tro, för det var inte kul med hagel på rumpan. Som tur var kom matte snart däreft...

Av Rauğur - 2 maj 2011 17:45

Idag har det blåsit nästan hela dagen och det är inte kul alls. För att hålla oss varma så busade vi lite i hagen och jagade varandra. Då blev vi snabbt varma. Väl inne i stallet så fick vi mat och det var gott. Samtidigt var det väldigt skönt at...

Av Rauğur - 1 maj 2011 19:15

Idag när matte tagit in oss alla så tog hon med mig på en promenad innan jag fick äta lite av middagen. Med oss var också dne lilla hunden somm varit med tidigare. Men idag var han lite mer lugn och nyfiken på mig. Matte gick/joggade/ och jag tölta...

Av Rauğur - 28 april 2011 14:24


Ja så påstår i alla fall matte att det ska vara, men inte vet jag. Här har ni honom :     ...

Ovido - Quiz & Flashcards