Jag - En raggsocka

Direktlänk till inlägg 4 maj 2009

Nya kompisar !

Av Rauğur - 4 maj 2009 13:31


Idag kom det ett nytt gäng till hagen mittemor vår. Det var flera stycken som jag kände igen, de hade viss gått i en annan hage under vintern men var jätteglada för att komma till "sommarhagen". Sen var det några nya där, bl a en tjej, som hade nästan samma färg som jag.

Hon visste inte riktigt vad det var för människor hon hamnat hos, men jag försäkrade henne att de var jättejuste och snälla mot oss alla. Hon kalldes Katla sa hon. Jag sa att jag gillade det namnet och presenterade mig själv.

Hon ville inte riktigt berätta vilken bakgrund hon haft så vi snackade en stund bara för att bekanta oss. Medan vi stod och snackade kom "min lillebror", ja egentligen är han inte det på riktigt, men jag kallar honom för det för han är som en busig lillebror, och ville vara med och prata med oss han med. Men han gick efter en stund igen och busade med några andra kompisar. Efter en stund gick Katla också till sina kompisar och började smaka på gräset, som var riktigt gott i år. Så jag gick till min flock och började äta jag med. Men lite då och då bytte jag och Katla några fnysningar och annat småsnack. Hon var bara 1 år äldre än mig. Kanske blir vi hagkompisar så småningom sa hon. Jag själv tyckte det lät spännande.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rauğur - 5 maj 2011 17:02

Idag flyttade Kakan från oss och stallet. Jag kommer att sakna honom en hel del. Han var så stor och trygg och jag kunde söka lä bakom honom. Att vi dessutom hade samma färg gjorde ju att vi tyckte vi trivdes ännu mer tillsammans. Nu är jag ensam k...

Av Rauğur - 4 maj 2011 20:45

Idag kom matte och tog in oss allihopa. Det hade varit lite kallare de senaste tre/fyra dagarna mot vad vi var vana vid, men det gjorde ingenting för vår del. Grabbarna hade täcken på sig, men jag har så mkt päls så jag klarade mig utan. När matte ...

Av Rauğur - 3 maj 2011 18:30

Ja dte kan man lugnt säga om vädret idag. Vi hade varit ute hela dagen när det plötsligt frampå eftermiddagen kom några rejäla hagelskurar. Då sprang vi i hagen må ni tro, för det var inte kul med hagel på rumpan. Som tur var kom matte snart däreft...

Av Rauğur - 2 maj 2011 17:45

Idag har det blåsit nästan hela dagen och det är inte kul alls. För att hålla oss varma så busade vi lite i hagen och jagade varandra. Då blev vi snabbt varma. Väl inne i stallet så fick vi mat och det var gott. Samtidigt var det väldigt skönt at...

Av Rauğur - 1 maj 2011 19:15

Idag när matte tagit in oss alla så tog hon med mig på en promenad innan jag fick äta lite av middagen. Med oss var också dne lilla hunden somm varit med tidigare. Men idag var han lite mer lugn och nyfiken på mig. Matte gick/joggade/ och jag tölta...

Ovido - Quiz & Flashcards