Jag - En raggsocka

Alla inlägg den 11 april 2011

Av Rauður - 11 april 2011 20:45

Ikväll kom matte lite senare till stallet. Hon tog och gav mig en avborstning, och lite visitering fick jag också genomgå. Sedan tog hon mig på en kort kvällspromenad. Det var jätteskönt ute och det doftade lätt vårregn, fast det var uppehåll ikväll.

Hon hade en nykomling med sig till stallet, en liten en som var svart och vit.

Han var lite skraj för mig till en början, men så småningom vågade han i alla fall nosa på mig. Men när jag ville nosa på honom, då sprang han sin väg, och jag såg aningen förvånat efter honom. Han sprang inte så långt bort, utan kom strax tillbaka fast då höll han sig på lite avstånd. En rolig liten figur.

Han försökte skälla på mig, men matte hyssjade på honom och sedan var han tyst resten av promenaden. Lite skoj var det, och lite spännande också.

Innan matte gick gav hon mig och mina kompisar varsin morot.

Ovido - Quiz & Flashcards