Jag - En raggsocka

Alla inlägg den 4 april 2011

Av Rauður - 4 april 2011 08:30

Idag kom en av tjejerna för att släppa ut de andra som tillbringat natten inomhus. Jag var glad att det äntligen var dags för frukost, för den här natten hade varit väääldigt lång. Jag stod vid grinden och väntade när hon kom för att släppa ut, men då tog hon först in mig och jag fick frukost. Frukosten har väl aldrig smakat så gott någon gång förut tror jag. Det var dessutom skönt att få komma in och säga godmorgon till kompisarna. Jag lade mig ner och vilade en stund i den mjuka halmen, medan tjejen tog ut de övriga hästarna i hagen så snart de ätit sin frukost.

Hon lät mig stanna inne en stund medan hon mockade och fixade, vilket inte gjorde mig ngt. Jag tror t o m att jag slumrade till lite, för plötsligt kom hon för att hämta ut mig med.

Väl ute i hagen igen måste jag erkänna att det kändes skönt med kompisarna. Busen var jätteglad över att se mig igen, tror nästan han flörtade lite.

Ovido - Quiz & Flashcards