Jag - En raggsocka

Alla inlägg den 7 april 2011

Av Rauğur - 7 april 2011 19:15

Idag kom matte och tog in alla oss i hagen. Hon började med Henson, sedan gick Busen, och sedan kom hon för att hämta Kakan, och då skulle jag ha väntat till sist. Det hade jag ingen lust med, så jag försökte tränga mig förbi matte medan hon tog ut Kakan, men se det skulle jag inte ha gjort, för matte röt till åt mig, och sedan gick hon mot mig och motade med hela kropsspråket bort mig, det var nästan övertydligt. Klart jag backade och väntade strax bakom Kakan. Då tog matte upp min grimma och tog den på mig. Så jag behövde inte bli sist i alla fall. Men jag kommer nog inte att försöka tränga m,ig före fler ggr. Väl inne i stallet så bad matte en av de andra tjejerna släppa in mig i min box, för hon skulle släppa in Kakan.

Men vad snopen jag blev när jag kom in i boxen min, för där fanns ingen mat.

Strax därpå kom även min mat och jag fick äta den i lugn och ro, innan matte städade åt mig.



När matte städat klart så fick jag bli avborstad ordentligt, för matte påstod att jag var lerig ! Vadå lera lär ju vara bra ??????

Sedan försökte matte återigen att få bort den sista brodden i skon, men tji vad den satt fast ! Hon sa att hon nog måste be min husse om hjälp en dag att få bort den, för den satt som fastlimmad i skon påstod matte.

Av Rauğur - 7 april 2011 15:15

Ja idag har det varit blåsigt värre här. Lättare saker flög omkring och lite sprang vi allt runt i hagen, men rätt snart lugnade vi ner oss. Vi sökte skydd under några träd och i en liten skosdunge. Där var det hyfsat att vänta ut blåsten. Men ibland måste vi ju bara gå ner och äta eller dricka lite, så då var det bara att trotsa blåsvädret och äta. Som tur var är man liten, och idag stod jag mellan Kakan och Henson. Det blev i alla fall lite vindskydd.


  

Ovido - Quiz & Flashcards