Jag - En raggsocka

Direktlänk till inlägg 2 april 2011

Nya Kompisar !

Av Rauğur - 2 april 2011 08:15

Hej och godmorgon på er...
Idag kom matte upp till mig på morgonen och så var de någon tjej till.
De ledde ut mig och de andra hästarna till en ganska stor hage och släppte oss där...
Det var två andra hästar där också som jag inte hälsat på ännu.
De var minst lika stora som Jerry lite läskigt kändes det.
Men kaxig som jag är, så satte jag dem på plats med en gång.
De var helt enkelt för nära inpå mig, så de fick sig några avvisande bakutsparkar.
Till slut lät dom mig vara och gick iväg.
Lilla Busen däremot visste genast att han ville ha mig för sig själv, och jagade bort de andra två med jämna mellanrum.
Men han visste dock inte riktigt om och hur han skulle våga närma sig mig,
och inte heller vilken sida i gänget han skulle välja.
Det slutade med att han valde att bli min kompis, så det var jag nöjd med.
De där två stora sakerna de höll sig till ena sidan av hagen och jag och Busen
höll oss till den andra sidan av hagen.
Så fort någon av de stora ville komma närmare mig, då jagade Busen bort dem.
Resten av dagen tillbringade jag och Busen inte alltför långt från varandra.
Vi åt ur samma höhög, och drack ur samma vattenkar.
Kom någon av de andra två till oss, jagade Busen genast bort dem.
Jag var hans ! Jojo det kan han ju fortsätta drömma om.
Här är en dam med mycket egen vilja, och vänta ni bara tills jag blivit varm i raggsockorna här, då ni får vi se vem som tar kommandot !

Här är den Busen på bild också ! Fast den togs inne i stallet när vi fått komma in.


  
BYE BYE !!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rauğur - 5 maj 2011 17:02

Idag flyttade Kakan från oss och stallet. Jag kommer att sakna honom en hel del. Han var så stor och trygg och jag kunde söka lä bakom honom. Att vi dessutom hade samma färg gjorde ju att vi tyckte vi trivdes ännu mer tillsammans. Nu är jag ensam k...

Av Rauğur - 4 maj 2011 20:45

Idag kom matte och tog in oss allihopa. Det hade varit lite kallare de senaste tre/fyra dagarna mot vad vi var vana vid, men det gjorde ingenting för vår del. Grabbarna hade täcken på sig, men jag har så mkt päls så jag klarade mig utan. När matte ...

Av Rauğur - 3 maj 2011 18:30

Ja dte kan man lugnt säga om vädret idag. Vi hade varit ute hela dagen när det plötsligt frampå eftermiddagen kom några rejäla hagelskurar. Då sprang vi i hagen må ni tro, för det var inte kul med hagel på rumpan. Som tur var kom matte snart däreft...

Av Rauğur - 2 maj 2011 17:45

Idag har det blåsit nästan hela dagen och det är inte kul alls. För att hålla oss varma så busade vi lite i hagen och jagade varandra. Då blev vi snabbt varma. Väl inne i stallet så fick vi mat och det var gott. Samtidigt var det väldigt skönt at...

Av Rauğur - 1 maj 2011 19:15

Idag när matte tagit in oss alla så tog hon med mig på en promenad innan jag fick äta lite av middagen. Med oss var också dne lilla hunden somm varit med tidigare. Men idag var han lite mer lugn och nyfiken på mig. Matte gick/joggade/ och jag tölta...

Ovido - Quiz & Flashcards