Jag - En raggsocka

Alla inlägg den 19 oktober 2009

Av Rauğur - 19 oktober 2009 20:15

När jag ätit min kvällsmat så tog min matte ut mig i stallgången igen. Denna gång plockade hon fram något stort och mörkt och lade det på min rygg. Det kändes rätt skönt. Sedan spände hon fast det där stora mörka på min rygg både i fram, i bak och under magen på mig. Hon sa att det var ett nytt "täcke" till mig.

Jag fick ha det på mig en stund, och det var varmt och skönt om ryggen. När jag hade haft det på mig en stund och matte gått runt mig flera gånger och tittat på mig och "täcket" - inte för att jag förstod så mycket av vad som var så intressant för henne, men så gjorde hon i alla fall - så spände upp alla spännen och tog av mig "täcket" igen.

Ja sedan fick jag gå ut i min hage och snacka med kompisarna. Men jag hade hellre velat stanna inne, för det var mörkt och tråkigt ute tyckte jag idag och gick så sakta jag bara kunde ut till hagen. Matte skojade med mig och sa - så du ska bli en inne häst du ? Sedan skrattade hon och kliade mig under manen så där gosigt som jag gillar.


 


  



Av Rauğur - 19 oktober 2009 19:30

Ja det var en liten fundering jag fick idag. För först kom min matte och tog in mig från paddocken, och sedan fick jag stå i stallgången en stund medan hon borstade och pysslade om mig. Hon tog även han om mina fötter och gjorde rent dem. Sedan fick jag tränset och grimman på mig och leddes ut i paddocken. Efter en stunds longering fick jag åter komma in i stallet och den här gången fick jag sadeln på mig också. Sedan gick vi åter ut i paddocken och jag longerades en liten stund till. När jag trodde dte var klart, för matte strannde mig i mitten och gav mig godis, samtidigt som hon också plockade upp ngt från marken som skramlade lite. Dessa saker satte hon på sadeln och nu skulle jag longeras igen, men nu var det något som studsade mot sidorn lite då och då. Men det gjorde inte ont eller så. Matte säger att de kallas "stigbyglar". De ser ut som snören med en metallsak i ena änden. Medan jag rörde på mig så dunsade de här "stiglädrena" lite granna mot mina sidor, men inte brydde jag mig så mycket om det. Matte longerade mig en stund till och sedan fick jag mer havre och så var det dags att få komma in i stallet igen. Där borstade matte av mig och kände igenom hela mig innan hon slutligen släppte in mig i boxen igen, där som vanligt min kvällsmat väntade.

Ovido - Quiz & Flashcards