Jag - En raggsocka

Alla inlägg den 8 oktober 2009

Av Rauğur - 8 oktober 2009 15:15

Efter ett tag kom den där veterinären, antar jag, för både min matte och stallchefen började prata med honom och plocka ut hästar till honom, även mig och så Heljar och Vinur förståss.

De ställde upp oss på rad i stallgången, och sen gick veterinären från häst till häst och stack oss i halsen. Men inte gjorde det ont precis, som ett myggbett kanske.

Sen var det tydligen klart, näe förresten, Heljar fick två stick han sa han, medan vi andra bara fick ett. Det var orättvist tyckte han, men när jag frågade om det gjorde ont, så svarade han bara näe inte ett dugg.

Därefter fick jag och de andra komma in i våra boxar igen. Vi fortsatte att äta lite av vårt hö som låg i dem. Sen kom matte och ledde ut mig, Heljar och Vinur.


     

Av Rauğur - 8 oktober 2009 14:15

Idag kom min matte till mig med en massa äpplen. Mumsigt. Efter en stund tog hon ut mig i stallgången och började borsta och fixa med mig. Sedan tog hon på mig den där långa linan igen som jag hade häromdagen och ledde ut mig i paddocken. Först tog vi en lite promenad och sedan började hon (som ni tvåbeningar kallar det) longera mig. Jag visste ju vid det här laget vad som var på gång så jag gjorde som matte bad mig och fick massor av beröm, och äpplen. Det här är ju kul ju !

Vi höll inte på så länge för någon som kallades veterinären skulle komma idag. Han skulle visst vaccinera mig och några till. Känner inte igen det, men det visar sig vad det är.

När jag kom in efter arbetet så väntade en god fruktsallad i min box. Enligt matte så bestod den av banan, apelsin och äpplen. Det var rätt gott faktiskt, även om bananen inte var min favorit direkt.

Sen fick jag vänta på veterinären.

Ovido - Quiz & Flashcards