Jag - En raggsocka

Direktlänk till inlägg 24 september 2009

Spännande !

Av Rauğur - 24 september 2009 19:15

Idag kom "min matte" till stallet. Jag hörde henne på långt håll och spetsade öronen ! Jag kunde inte se henne, för jag var nämligen inne i stallet i en mysig box med en massa kompisar bredvid mig.

Tills dess att jag hörde min matte utanför så stod jag bara och "relaxade" lite och småsnackade när andan föll på med grannen bredvid. Men när jag hörde "min matte" började det pirra lite och jag måste bara gnägga åt henne. Hon kom genast in till min box och "pussade på mig", eiou, det kittlades. Sen återgick jag till att äta resten av maten som fanns i min box. Inte så tokigt alls.

Min matte kom och tog på mig grimman en stund därefter, och sedan gick hon ut med mig.

Jag trodde vi skulle gå tillbaka till hagen, och ville inte följa med dit för mina kompisar var ju inomhus. Men så smackade min matte lite på mig - vad var det som doftade så gott ? Ett äpple förstås. Hon ville ge mig ett äpple ju, så naturligtvis kom jag till henne. Sen fortsatte vi gå och jag förstod att vi inte skulle gå till hagen, vi gick åt "fel" håll.

Men där borta rörde sig flera hästar och dem ville jag ju gärna få titta närmare på. Så jag följde med.

Medan vi gick så kom gänget med hästar springande i en hage där nedanför oss, och i täten kom en hingst, det både syntes, kändes och hördes ! Han gnäggade lite åt mig, men jag är ju lite blyg så jag svarade inte direkt.

Så ropade han lite frågande på mig igen, och jag lyfte upp huvudet och började sträcka på mig för att se bättre. Nu tog nyfikenheten överhand och jag fick lite bråttom fram en bit närmare hans hage, men det var på behörigt avstånd som vi stannade jag och "min matte".

Han stod och hummade lite till mig och jag talade om vem jag var. Han visste precis vilka mina kompisar var, han kände dem, nästan alla. Han var rätt mysig att snacka med, men så ville visst min matte mig nå´t så jag fick följa med henne.

"Snyggingen" sa att han hoppades att vi sågs snart igen.

Vi gick förbi hans hage och sedan stannade vi en bit längre bort och min matte började klia mig och dra handen över mig lite försiktigt. Sedan böjde hon sig ner och kände på mina ben, hovar, man och svans. Jag stod bara stilla och väntade tills hon var klar. När hon var klar så gick vi en bit till, och sedan så vände vi hemåt. Kvar vid grinden stod "killen med de mörka ögonen" och hummade åt mig. Han var ju lite söt. Väl tillbaka "hemma" i stallet så fick jag mat och lite pussar av min matte. Sedan försvann min matte ut med en annan hästfröken som hon tydligen skulle sitta på en stund. När de kom tillbaka så fick jag lite äpplen och sedan fick jag komma ut med mina kompisar i hagen igen och sussa för natten.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rauğur - 5 maj 2011 17:02

Idag flyttade Kakan från oss och stallet. Jag kommer att sakna honom en hel del. Han var så stor och trygg och jag kunde söka lä bakom honom. Att vi dessutom hade samma färg gjorde ju att vi tyckte vi trivdes ännu mer tillsammans. Nu är jag ensam k...

Av Rauğur - 4 maj 2011 20:45

Idag kom matte och tog in oss allihopa. Det hade varit lite kallare de senaste tre/fyra dagarna mot vad vi var vana vid, men det gjorde ingenting för vår del. Grabbarna hade täcken på sig, men jag har så mkt päls så jag klarade mig utan. När matte ...

Av Rauğur - 3 maj 2011 18:30

Ja dte kan man lugnt säga om vädret idag. Vi hade varit ute hela dagen när det plötsligt frampå eftermiddagen kom några rejäla hagelskurar. Då sprang vi i hagen må ni tro, för det var inte kul med hagel på rumpan. Som tur var kom matte snart däreft...

Av Rauğur - 2 maj 2011 17:45

Idag har det blåsit nästan hela dagen och det är inte kul alls. För att hålla oss varma så busade vi lite i hagen och jagade varandra. Då blev vi snabbt varma. Väl inne i stallet så fick vi mat och det var gott. Samtidigt var det väldigt skönt at...

Av Rauğur - 1 maj 2011 19:15

Idag när matte tagit in oss alla så tog hon med mig på en promenad innan jag fick äta lite av middagen. Med oss var också dne lilla hunden somm varit med tidigare. Men idag var han lite mer lugn och nyfiken på mig. Matte gick/joggade/ och jag tölta...

Ovido - Quiz & Flashcards