Jag - En raggsocka

Direktlänk till inlägg 21 september 2009

Inomhus under natten (mellan 20 och 21 sep)

Av Rauğur - 21 september 2009 11:57

Igår försvann alla mina kompisar förutom tula in, de var rätt tråkigt men ja överlevde...

Senare kom Liz och tre personer till hagen. Med sig hade de Katla. Men konstigt nog så kom inte Katla in i hagen, hon fick stå kvar utanför med Cim medan Liz och hennes föräldrar kom intill mig med grimman. De stängde in mig i ett hörn, men försiktigt och lugnt. Men jag kom loss två ggr men sprang inte så långt. Så stängde dom in mig igen i ett hörn och Liz stod och prata bakom min rumpa hennes pappa stod till vänster om mig med en pinne (inte för och slå mig utan bara för att hindra mig) och hennes mamma höll i grimman och nån fyrkantig skramlande låda som luktade gott. Jag fick smaka lite och visst var de godis så jag ville ha mer men se det fick jag inte. fick Istället började de prata med mig och sen trädde Liz mamma bara på mig grimman innan jag reagera. Ja lite reagerade jag ju förstås, men inte mycket.  Sedan var grimman på  och fast och vi gick ut ifrån hagen och tula fick följa med..


Nästa dag...

Idag kom liz in till stallet plocka ut alla hästarna medan jag fick bara stå där och vänta snällt i boxen

med grimman på (jag har haft den på under natten och det gick bra). Sedan när hon äntligen var klar så tog hon av mig grimman i boxen gav mig lite havre, och sedan satte hon på mig den igen försiktigt och gav mig lite mer och sen tog hon ut mig i paddocken och gick runt med mig och stannade med mig, gick vidare med, mig snurrade med mig i båda varven och longerade mig lite. Sedan gick vi igen och jag fick mera godis då och då. Sen fick jag gå ut till mina kompisar och vi hade visst fått ny hage med mer bete. Men tula och Blika fick gå kvar i den gamla hagen någon dag till bara för att annars kliar dom sönder sig.

Nej du nu ska ja mumsa i mig de nya goda gräset  nya hagen med kompisarna igen...


 
 
Ingen bild

21 september 2009 12:44

En NY hage !

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rauğur - 5 maj 2011 17:02

Idag flyttade Kakan från oss och stallet. Jag kommer att sakna honom en hel del. Han var så stor och trygg och jag kunde söka lä bakom honom. Att vi dessutom hade samma färg gjorde ju att vi tyckte vi trivdes ännu mer tillsammans. Nu är jag ensam k...

Av Rauğur - 4 maj 2011 20:45

Idag kom matte och tog in oss allihopa. Det hade varit lite kallare de senaste tre/fyra dagarna mot vad vi var vana vid, men det gjorde ingenting för vår del. Grabbarna hade täcken på sig, men jag har så mkt päls så jag klarade mig utan. När matte ...

Av Rauğur - 3 maj 2011 18:30

Ja dte kan man lugnt säga om vädret idag. Vi hade varit ute hela dagen när det plötsligt frampå eftermiddagen kom några rejäla hagelskurar. Då sprang vi i hagen må ni tro, för det var inte kul med hagel på rumpan. Som tur var kom matte snart däreft...

Av Rauğur - 2 maj 2011 17:45

Idag har det blåsit nästan hela dagen och det är inte kul alls. För att hålla oss varma så busade vi lite i hagen och jagade varandra. Då blev vi snabbt varma. Väl inne i stallet så fick vi mat och det var gott. Samtidigt var det väldigt skönt at...

Av Rauğur - 1 maj 2011 19:15

Idag när matte tagit in oss alla så tog hon med mig på en promenad innan jag fick äta lite av middagen. Med oss var också dne lilla hunden somm varit med tidigare. Men idag var han lite mer lugn och nyfiken på mig. Matte gick/joggade/ och jag tölta...

Ovido - Quiz & Flashcards