Jag - En raggsocka

Direktlänk till inlägg 28 oktober 2010

Paddocksarbete men även en tur..

Av Raušur - 28 oktober 2010 16:00

Idag så vart de en hel del paddocksarbete, fick öva på massa volter och åttor i trav å skritt fick följa fyrkantspåret i trav och skritt oxå, sen provade liz att öva på tölten i paddocken men de gick inte såbra, sen fick jag lära mig och flytta mig i sidled medans liz öppnade grinden från ryggen, och sen red vi ut vi töltade hela sträckan mellan stallet och vägen ner till vilstena (där unghingstarna gick och även Hrafnfaxis betäcknings hage några säsonger) de gick bra väldigt sakta sakta tölt men de vart tölt ;) red in på vägen till visltena och fick trava en bra bit sen när vi kom till en liten uppförsbacke där på vägen till vilstena så fick jag galoppera i uppförsbacken och även en bra bit efter den, sen trava vi en bit saktade av till skritt när vi började närma oss nerförsbacken där till vilstena då vi mötte en tvåbening med två hundar lösa bredvid henne , inga problem gick smärtfritt och sansat förbi dom och så skritta vi ner för backen till vilstena och så uppför en uppförsbacke däör red vi i galopp uppför de var lite tufft men de gick.. väl uppe så galoppera vi en bra bit de gick riktigt bra så med andra ord vart de galopp större delen av turen.. efter att vi galopperat den där biten så fick jag skritta ända framtill där man svänger tillbaks mot säva (vi red lilla vilstena rundan nämligen) och de var en rätt lång bit och rätt avkopplande och skönt, sen när vi svänger ut på vägen till säva så får jag testas i lite tölt och de gick sådär jag var inte riktigt lika pigg just då men de blev lite tölt steg sen trav tills vi kom till en ny uppförbacke då satte vi av i galopp och galopperade uppför den lilla uppförsbacken och galopperade vidare förbi där Jadar gick förut (Hjulbo heter de de är en hage vid vägen ca 1-2 km ifrån stallet) och fasrmtill en gräsbeklädd infart där sakta vi av till trav igen och trava en bit sen vart de en liten uppförsbacke till och den galopperade vi oxå uppför efter den saktade vi av till trav, trava en liten bit och sen skritta vi förbi min hage där jag går nu och sen förbi två s.k. hingsthagar och sen ville jag tölta lite så då lät liz mig göra de, töltade en bit sen saktade liz ner mig till skritt för att jag tydligen skulle gå ett varv till runt de hagarna fast enbart bara i skritt denna gång så då gick vi i skritt och skrittade hela vägen runt och sen ner mot paddocken och in i paddocken fick sen även skritta ca tre varv runt där i paddocken sen klev hon av och klappade om mig och så ledde hon in mig i stallet och tog av allt på mig och pysslade med mig en del och sen fick jag ett varmt och skönt fleéce halstäcke på mig och sen in i boxen och fick min betfor+en liten tuss hö till att börja med för de var fler som tydligen skulle gå in och fodras sen och då tyckte liz de var bättre att när hyresvärden till stallet kommer och fodrar så var de bättre att jag fick mitt hö då istället eftersom jag ska stå inne i natt... god fortsatt kväll och e.m

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Raušur - 5 maj 2011 17:02

Idag flyttade Kakan från oss och stallet. Jag kommer att sakna honom en hel del. Han var så stor och trygg och jag kunde söka lä bakom honom. Att vi dessutom hade samma färg gjorde ju att vi tyckte vi trivdes ännu mer tillsammans. Nu är jag ensam k...

Av Raušur - 4 maj 2011 20:45

Idag kom matte och tog in oss allihopa. Det hade varit lite kallare de senaste tre/fyra dagarna mot vad vi var vana vid, men det gjorde ingenting för vår del. Grabbarna hade täcken på sig, men jag har så mkt päls så jag klarade mig utan. När matte ...

Av Raušur - 3 maj 2011 18:30

Ja dte kan man lugnt säga om vädret idag. Vi hade varit ute hela dagen när det plötsligt frampå eftermiddagen kom några rejäla hagelskurar. Då sprang vi i hagen må ni tro, för det var inte kul med hagel på rumpan. Som tur var kom matte snart däreft...

Av Raušur - 2 maj 2011 17:45

Idag har det blåsit nästan hela dagen och det är inte kul alls. För att hålla oss varma så busade vi lite i hagen och jagade varandra. Då blev vi snabbt varma. Väl inne i stallet så fick vi mat och det var gott. Samtidigt var det väldigt skönt at...

Av Raušur - 1 maj 2011 19:15

Idag när matte tagit in oss alla så tog hon med mig på en promenad innan jag fick äta lite av middagen. Med oss var också dne lilla hunden somm varit med tidigare. Men idag var han lite mer lugn och nyfiken på mig. Matte gick/joggade/ och jag tölta...

Ovido - Quiz & Flashcards