Jag - En raggsocka

Direktlänk till inlägg 24 januari 2010

Men vad gör matte........?

Av Raušur - 24 januari 2010 17:45

När matte var klar med mitt arbete i paddocken så fick jag komma in i stallet. Jga trodde jag var klar nu, men matte band upp mig i stallgången och bad Jerrys matte hjälpa henne att hålla i mig, så hon kom hon med. Hon var lite nervös, det kände jag. Men det verkade som om matte hade en lugnande inverkan på henne också, så snart slappnade hon av lite mer. Matte tog fram den svarta pallen och ställde bredvid mig. Den gillar jag inte, men nu fick jag acceptera den bara, för matte hon ställde sig på den och blev därmed högre upp än mig. Lite läskigt var det, men inte farligt. Jag blev lite vaksam dock på vad de skulle göra sedan. Då bytte matte pall till den bruna, den gillar jag inte alls så jag försökte flytta mig långt bort från den, men det var en vägg i vägen. Matte gav mig inget val än att stå still och nosa på pallen och sedan se hur hon klev upp och ner på den. Nu var Jerrys matte lite spänd märkte jag, det smittar av sig. Jag spände mig lite jag med, men matte var lugn och då kunde det väl inte vara så farligt.

Sedan bytte matte pall igen och tog fram den svarta. Sedan ställde hon sig på den och lutade sig mot mig, lite hängde på mig liksom. Jamen det har jag ju gjort förut, men då med Jerrys matte och Liz, aldrig med min matte. Det var nytt.

När matte hängt så på mig en stund så satte hon sig bara lugnt och stilla på min rygg. Jag tittade till, men det här hade jag ju varit med om förr, så det var ju inte så farligt.

Sedan ledde Jerrys matte mig en gång fram och tillbaka i stallgången, innan hon sa ngt till Liz, som öppnade stalldörrarna ut till paddocken. NU blev jag lite paff, men glad ! Jag skulle få gå ut igen. Den enda skillnaden nu var att matte satt på min rygg. Men det var ju inte något konstigt egentligen.

Jerrys matte ledde mig runt i paddocken och jag fick skritta och stanna lite varstams i paddocken. Det var ju inget konstigt med det.

Sedan stannade matte mig och skulle sitta av. När hon lyfte fötterna över mitt kors, så hajade jag till lite och spände mig, men jag stod still.

Matte stannade liksom till i rörelsen och började klia mig lite på halsen i det läget. Det kändes bra så det var ju då inte så farligt ändå. Sedan satt hon av mig och jag tittade lite på henne och fick havre och lite kel och gos. Jättemysigt !


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Raušur - 5 maj 2011 17:02

Idag flyttade Kakan från oss och stallet. Jag kommer att sakna honom en hel del. Han var så stor och trygg och jag kunde söka lä bakom honom. Att vi dessutom hade samma färg gjorde ju att vi tyckte vi trivdes ännu mer tillsammans. Nu är jag ensam k...

Av Raušur - 4 maj 2011 20:45

Idag kom matte och tog in oss allihopa. Det hade varit lite kallare de senaste tre/fyra dagarna mot vad vi var vana vid, men det gjorde ingenting för vår del. Grabbarna hade täcken på sig, men jag har så mkt päls så jag klarade mig utan. När matte ...

Av Raušur - 3 maj 2011 18:30

Ja dte kan man lugnt säga om vädret idag. Vi hade varit ute hela dagen när det plötsligt frampå eftermiddagen kom några rejäla hagelskurar. Då sprang vi i hagen må ni tro, för det var inte kul med hagel på rumpan. Som tur var kom matte snart däreft...

Av Raušur - 2 maj 2011 17:45

Idag har det blåsit nästan hela dagen och det är inte kul alls. För att hålla oss varma så busade vi lite i hagen och jagade varandra. Då blev vi snabbt varma. Väl inne i stallet så fick vi mat och det var gott. Samtidigt var det väldigt skönt at...

Av Raušur - 1 maj 2011 19:15

Idag när matte tagit in oss alla så tog hon med mig på en promenad innan jag fick äta lite av middagen. Med oss var också dne lilla hunden somm varit med tidigare. Men idag var han lite mer lugn och nyfiken på mig. Matte gick/joggade/ och jag tölta...

Ovido - Quiz & Flashcards