Jag - En raggsocka

Direktlänk till inlägg 6 december 2010

Skor på - inte min favoritsyssla

Av Rauğur - 6 december 2010 10:45

Skoning!! Åh no.. Jag GILLAR det VERKLIGEN inte.

Idag fick jag och Blika stå inne ett par timmar, varför visste jag inte då, men nu förstod jag. Vi mumsade på vårat hö. Efter ett bra tag kom hovslagaren in och gjorde en del saker, sen plockade Liz ut mig från boxen och ställde upp mig på satllgången. Då började hovslagaren ta av mig mina skor. Jahaja tänkte jag, så de var därför jag stod inne. När han hade tagit av mina skor börja han slipa till mina hovar lite. Jag står här och tar de lugnt ett tag till, men sedan började det där läskiga, hovslagaren började ta på mig nya skor.

Usch vad jag tyckte de var läskigt kastade mig ca två ggr. Alltså jag gillar verkligen inte att bli skodd huu. Då band Liz och hovslagaren en vit sak runt min överläpp, dte kallades visst brems, och spände åt jag försökte kasta mig men de gick inte så bra för då gjorde de ont i överläppen så jag fick vackert stå där medans han fortsatte att slå på mig skona usch usch. Sedan provade jag att försöka lirka ur min läpp ur bremsen men det gick inte så där jätte bra. Men när hovslagaren slog på den sista skon lyckades jag lirka ur läppen ur den men lika fort var Liz där och snurra in den igen huu ! Nu så, äntligen var sista skon påslagen och fixad då släppte Liz min läpp och klappa om mig. 

Fast jag hade bråttom därifrån må ni tro men som vanligt så kan Liz fixa det med, så hon höll in mig och jag gick där fint men trippandes på tåna. Jag fick gå in i min box och ta det lugnt lite medan det var Blikas tur att bli skodd men denna gång var jag på säkert avstånd tyckte jag, så jag stod i min box och slummra lite.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rauğur - 5 maj 2011 17:02

Idag flyttade Kakan från oss och stallet. Jag kommer att sakna honom en hel del. Han var så stor och trygg och jag kunde söka lä bakom honom. Att vi dessutom hade samma färg gjorde ju att vi tyckte vi trivdes ännu mer tillsammans. Nu är jag ensam k...

Av Rauğur - 4 maj 2011 20:45

Idag kom matte och tog in oss allihopa. Det hade varit lite kallare de senaste tre/fyra dagarna mot vad vi var vana vid, men det gjorde ingenting för vår del. Grabbarna hade täcken på sig, men jag har så mkt päls så jag klarade mig utan. När matte ...

Av Rauğur - 3 maj 2011 18:30

Ja dte kan man lugnt säga om vädret idag. Vi hade varit ute hela dagen när det plötsligt frampå eftermiddagen kom några rejäla hagelskurar. Då sprang vi i hagen må ni tro, för det var inte kul med hagel på rumpan. Som tur var kom matte snart däreft...

Av Rauğur - 2 maj 2011 17:45

Idag har det blåsit nästan hela dagen och det är inte kul alls. För att hålla oss varma så busade vi lite i hagen och jagade varandra. Då blev vi snabbt varma. Väl inne i stallet så fick vi mat och det var gott. Samtidigt var det väldigt skönt at...

Av Rauğur - 1 maj 2011 19:15

Idag när matte tagit in oss alla så tog hon med mig på en promenad innan jag fick äta lite av middagen. Med oss var också dne lilla hunden somm varit med tidigare. Men idag var han lite mer lugn och nyfiken på mig. Matte gick/joggade/ och jag tölta...

Ovido - Quiz & Flashcards