Jag - En raggsocka

Alla inlägg den 30 november 2010

Av Rauður - 30 november 2010 14:30

Reds mestadels i paddocken idag. Vi övade på tölt och sen på volter och olika ridvägar. Det gick bra, sedan red liz ut med mig försiktigt, försiktigt på vägen för hon vet ju att jag inte har vinterskor. Vi tog det försiktigt mot vilstena och ut på en åker. På åkern var det massa snö så där reds jag i galopp och i trav det gick hyfsat bra, jag ville busa lite och envisas lite med Liz idag, vilket hon inte verkade gilla för hon sa en del saker vet inte vad.

Men det lät lite surt och irriterat, efter min lilla busning, så istället fortsatte jag snällt och lydigt vidare till slutet av åkern. Sedan vände vi tillbaka och galopperade ännu mera och travade också lite. Det var roligt, sen skulle vi ut på vilstena vägen igen, då red Liz mig lika försiktigt igen, sen red vi lite till i paddocken när vi kom tillbaka till stallet. Det gick bra det med. Det blev lite fler volt övningar och så och efter en stund så gick vi in i stallet och jag blev ompysslad och fick mitt täcke på mig.

Sedan fick jag lite hö och mumsa på.

Ovido - Quiz & Flashcards