Jag - En raggsocka

Direktlänk till inlägg 14 december 2008

Vad är det som händer egentligen ?

Av Rauğur - 14 december 2008 08:51


Idag var det visst något alldeles särskilt på gång märkte jag. Rätt tidigt på morgonen så kom flera tvåbenta och sakta med säkert började fösa oss alla i flocken framåt och i grupp. En av de tvåbenta hade koll på ledarstoet, en mysig äldre och rätt sträng märr (som hon kallas). Sen följde vi andra med, för dit hon gick, dit gick ju vi.

Vi föstes sakta men säkert framåt via "fållor" som de tydligen kallas "de där staketen på sidorna", och det var fler än jag som fått sig "en kyss" av elen i dem, så vi passade oss noga för dem. Emellanåt fick vi en paus. Då passade tvåbeningarna på att stänga eller öppna "grindar" som vi då skulle gå igenom.

Några av de äldre "Damerna" i vår flock berättade att de hade varit med om det här förr. Någon hade varit med om det på ett ställe som hette Island, och någon annan hade varit med om det i "andra hem". Så mycket hann vi ju inte snacka, men följde vi "flocken" så var det lugnt. Det var några av "småttingarna" som var lite upprörda, men deras mammor bara pratade lugnande med dem, så var lugnet återställt i flocken igen.

En av mina kompisar försökte bryta sig ut, men då var en tvåbening där (hur hon nu kunde komma dit så fort ?) så var det bara att "sälla sig" till flocken igen.

Ett stall kom i sikte. Dit in hade jag varit förr, så jag var inte särskilt oroad. Jag berättade om det för de andra också, så vi tog oss dit. Där inne sorterades vi in i sk boxar. I dessa väntade det mat märkte jag. Det smakade bra faktiskt, och de som varit lite upprörda lugnade sig snart då de fick "frukost".


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rauğur - 5 maj 2011 17:02

Idag flyttade Kakan från oss och stallet. Jag kommer att sakna honom en hel del. Han var så stor och trygg och jag kunde söka lä bakom honom. Att vi dessutom hade samma färg gjorde ju att vi tyckte vi trivdes ännu mer tillsammans. Nu är jag ensam k...

Av Rauğur - 4 maj 2011 20:45

Idag kom matte och tog in oss allihopa. Det hade varit lite kallare de senaste tre/fyra dagarna mot vad vi var vana vid, men det gjorde ingenting för vår del. Grabbarna hade täcken på sig, men jag har så mkt päls så jag klarade mig utan. När matte ...

Av Rauğur - 3 maj 2011 18:30

Ja dte kan man lugnt säga om vädret idag. Vi hade varit ute hela dagen när det plötsligt frampå eftermiddagen kom några rejäla hagelskurar. Då sprang vi i hagen må ni tro, för det var inte kul med hagel på rumpan. Som tur var kom matte snart däreft...

Av Rauğur - 2 maj 2011 17:45

Idag har det blåsit nästan hela dagen och det är inte kul alls. För att hålla oss varma så busade vi lite i hagen och jagade varandra. Då blev vi snabbt varma. Väl inne i stallet så fick vi mat och det var gott. Samtidigt var det väldigt skönt at...

Av Rauğur - 1 maj 2011 19:15

Idag när matte tagit in oss alla så tog hon med mig på en promenad innan jag fick äta lite av middagen. Med oss var också dne lilla hunden somm varit med tidigare. Men idag var han lite mer lugn och nyfiken på mig. Matte gick/joggade/ och jag tölta...

Ovido - Quiz & Flashcards