Jag - En raggsocka

Alla inlägg under april 2009

Av Rauğur - 13 april 2009 10:50


Tidigt idag på morgonen kom det några tvåbeningar och väckte oss. Plötsligt öppnades grinden från hagen och någon tog med sig vårt ledarsto och gick iväg ! ! !

Bakom oss samlades några tvåbeningar och började mota oss fram mot grinden i trav. Vad är nu detta undarde alla och lite oro spred sig i flocken.

Men efter en stund var det rätt lugnt igen för vi följde ju bara vårt ledarsto och hon var lugn, och det märktes ju, och det verkade som om hon anade vad som stod på.

Vi fick springa ut från hagen och alla tittade sig förundrat omkring, men stanna det hann vi minsann inte för ledarstoet hon travade på och vi ville ju hänga med.

Sen kom vi fram till det stall som jag kände igen sedan förra gången, och nu började jag förstå vad det hela handlade om.

Det var dags för den regelbundna kontrollen av att alla mår bra.


Av Rauğur - 11 april 2009 12:57


Idag när jag och kompisarna var i vår hage som vi brukar så dök det plötsligt upp en drös med andra likadana som vi på travslingan här utanför hagen ! Tre av dem kände jag igen sedan förut, men de övriga 3 hade jag aldrig sett ! De såg ut att ha jättekul ! Jag ville ju också vara med ! Så jag började springa lite jag med. Det var faktiskt lite kul !


Av Rauğur - 9 april 2009 13:25


Ja idag hörde vi på långt håll att det kom ett gäng hästar mot travslingan som går förbi vår hage ! Vi var ju rätt nyfikna, och vi ungdomar samlades därför vid staketet för att se vilka det var. Då får jag syn på dem !

I täten kommer en isabell, sedan dyker en silverfärgad upp och tätt inpå dem kommer en brunbeige med ryttare på ryggen och en skäck med ryttare på ryggen. De kom i full fart och det bara stänkte lera om dem, för det var rätt blött ute idag. Men de såg ut att ha jättekul !

Jag vill också få vara med. Undrar när det blir, om det blir av ? 

Ja ibland längtar jag ut till andra miljöer här faktskt. Och det är alltid skoj att träffa nya kompisar !

Vad tror du Jadar ! Tror du vi får springa sådär någon gång vi med ? ? ? ?


Av Rauğur - 1 april 2009 20:11


Om vädret fortsätter så här så har jag en känsla av att "min mamma" kommer och sätter sig i vår hage med en fikakorg och lite gott fikabröd. Det gjorde de nämligen en sådan där varm och skön vårdag för inte alltför längesedan.

Kanske har de har lite morötter med till oss också, eller äpplen.

Mmmmm det vattnas i munnen av bara tanken.


Ovido - Quiz & Flashcards